Nowa marka Bibby Financial Services na rynku długu

Nowy gracz na rynku długu - Integral Collections w ciągu roku zamierza mieć 250 klientów. Jeden z liderów na polskim rynku faktoringu, Bibby Financial Services, zdecydował się na wejście w rynek wierzytelności komercyjnych.

Robi to pod marką Integral Collections. - Zdecydowaliśmy się na ten krok, bo dostrzegamy duży potencjał wzrostu rynku wierzytelności. Szczególnie że już teraz świadczymy dla naszych klientów usługi odzyskiwania należności i chcemy rozszerzać tę działalność - mówi Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Financial Services (BPS). Wyjaśnia, że rozwój tego segmentu pod nową marką jest spowodowany względami wizerunkowymi. BFS nie chce, by jego podstawowy biznes faktoringowy był kojarzony z odzyskiwaniem wierzytelności.

Specjalizacja w ściąganiu wierzytelności

Integral Collections planuje mocne wejście na rynek. Chce pokazać nowe podejście do ściągania wierzytelności. - Nie zamierzamy konkurować najniższą ceną. Chcemy udowodnić, że jesteśmy nie tylko skuteczni, ale też pomagamy firmom, które borykają się z dłużnikami - podkreśla Wojciech Bogusławski, dyrektor Integral Collections. Dlatego też kierowany przez niego podmiot chce działać tylko dzięki prowizji od ściągniętych wierzytelności (3-17 proc.). Nie zamierza pobierać od swoich klientów opłat wstępnych ani opłat za obsługę prawną.

Atutem Integral Collections ma być finansowanie pomostowe, które spółka będzie oferować klientom do chwili odzyskania zaległych należności. - Windykacja musi dostać drugie płuco w postaci finansowania. Bez tego przedsiębiorstwa będą skazane na stagnację w trakcie oczekiwania na zwrot należności - twierdzi Krzysztof Kuniewicz. Integral Collections celuje w sektor MSP. Chce zajmować się wierzytelnościami o wartości powyżej 10 tyś. zł. Już na starcie ma 50 klientów, których przejęło od BFS. Docelowo na koniec przyszłego roku chce ich mieć 200 - 250. Z szacunków Integral Collections wynika, że polski rynek wierzytelności notuje co roku kilkunastoprocentowy wzrost. Na koniec 2010 r. jego wartość ma przekroczyć 14 mld zł, z czego 40 proc. będzie przypadało na wierzytelności komercyjne. Marka Integral wkrótce zaistnieje także w innych państwach europejskich.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

 

Podziel się tym artykułem z innymi:

 

Zobacz również nasze pozostałe teksty:

Data publikacji 3 września 2010


kontakt

Masz pytania? Zadzwoń 800 224 229

lub