Bibby Financial Services rozwija faktoring eksportowy.

Z badań Bibby MSP Index przeprowadzonych przez Bibby Financial Services i Instytut Keralla Research wynika, że 1/3 polskich małych i średnich firm eksportuje swoje produkty.

Polscy przedsiębiorcy widzą w eksporcie przede wszystkim szansę na uniezależnienie się od lokalnych odbiorców. Połowa firm wspomaga się specjalistycznymi instrumentami wspierającymi transakcje.

Blisko 1/3 ankietowanych firm zadeklarowało regularny eksport swoich produktów na rynki zagraniczne

Polski oddział Bibby Financial Services, międzynarodowej firmy specjalizującej się w finansowaniu firm z sektora MSP, w ramach projektu badawczego Bibby MSP Index zbadał stan aktywności eksportowej przedsiębiorstw. Blisko 1/3 ankietowanych firm zadeklarowało regularny eksport swoich produktów na rynki zagraniczne, a także chęć dalszego rozwoju w tym obszarze. Większość  eksporterów upatruje w odbiorcach zagranicznych szansę na zdywersyfikowanie źródeł przychodu, a co za tym idzie uniezależnienie się od trudnej sytuacji na rynku lokalnym. Przychody z eksportu stanowią uzupełnienie przychodów firmy – dla 60% firm sprzedaż eksportowa przynosi nie więcej niż 1/3 całości sprzedaży. Przedsiębiorcy cenią sobie również możliwości zwiększenia marż dzięki współpracy z zagranicznymi kontrahentami.  Blisko połowa ankietowanych zadeklarowała również wspomaganie się produktami wspierającymi transakcje.

Data publikacji 25 maja 2012

Podziel się tym artykułem z innymi:

Zobacz również nasze pozostałe teksty:

Data publikacji 25 maja 2012


kontakt

Masz pytania? Zadzwoń 800 224 229

lub