Jak polski biznes podchodzi do sztucznej inteligencji? | Badanie PwC
Quarter 4, 2024
Konsumenci wiedzą, czym jest sztuczna inteligencja – wynika z najnowszego badania PwC CEO Survey. Przede wszystkim badanie pokazuje, że konsumenci wiedzą czym jest sztuczna inteligencja. „Wyniki naszego badania są jednoznaczne. Polscy konsumenci są gotowi na AI. Ponad 60% z nich słyszało o sztucznej inteligencji i większość z nich korzysta już z tej technologii w codziennym życiu” - mówi Jakub Borowiec, partner PwC Polska, lider zespołu Analytics & AI.

Badanie PwC CEO Survey pokazuje, że polski biznes i konsumenci są na AI gotowi. Jednak ta gotowość wiąże się z oczekiwaniami po obu stronach, a także z lękami o prywatność i bezpieczeństwo danych. Oczekiwania, jakie konsumenci mają względem sztucznej inteligencji są wysokie. Według badania, ponad 55% ankietowanych chętnie skorzystałoby ze wsparcia sztucznej inteligencji przy nudnych, żmudnych procedurach i zadaniach. Z kolei firmy już zaczęły inwestować w AI z nadzieją, że to się zwróci (55% organizacji zdefiniowało już swoją strategię lub intensywnie nad nią pracuje). Jednak poza nadziejami związanymi z AI pojawiają się również obawy. Firmy boją się o prywatność swoich danych, a regulacja kwestii bezpieczeństwa jest dla nich problemem. Kłopotliwy jest dla nich też niedobór specjalistów od sztucznej inteligencji. Aż 69% organizacji ma na tym stanowisku wakaty. Konsumenci również boją się o prywatność swoich danych. Nie przeszkadza im to jednak w wykorzystywaniu AI do ułatwiania sobie prywatnego i zawodowego życia, mimo że oficjalne regulaminy firm na to nie pozwalają (przyznało się do tego 80% ankietowanych).
Przeczytaj pełny raport

W raporcie znajdziecie:
- oczekiwania klientów w zakresie sztucznej inteligencji oraz odpowiedzi na nie firm
- obawy związane w związku z wdrożeniem AI
- informacje, z jakich rozwiązań AI korzystają firmy
- opisy podejścia firm i konsumentów do AI
Zobacz inne raporty rynkowe

Raporty rynkowe
Rośnie liczba upadłości polskich przedsiębiorstw. Raport Coface
W minionym roku łączna liczba niewypłacalności polskich przedsiębiorstw wyniosła 4701 i jest to rekord - wynika z raportu Coface „Niewypłacalności w Polsce w 2023 roku

Raporty rynkowe
Logistyka na fali optymizmu: Raport Confidence Index 2024 zdradza sekrety sukcesu
Czy wiesz, że optymizm w sektorze logistyki i łańcucha dostaw w Polsce osiągnął najwyższy od pięciu lat poziom? Raport Confidence Index 2024, przygotowany przez CBRE i P3, pokazuje, że wskaźnik optymizmu wynosi 52,2.

Raporty rynkowe
Czy polskie firmy są gotowe na AI?
Sztuczna inteligencja (AI) to już nie tylko modny temat, ale realne narzędzie transformacji biznesu, które pomaga organizacjom działać szybciej, precyzyjniej i efektywniej.

Sukcesja po polsku. Najciekawsze wnioski z raportu PwC
Sukcesorzy mają niższe poczucie zaufania w rodzinie niż obecne pokolenie właścicieli firm, czyli tzw. Current Gen – wynika z raportu „Polski Sukcesor: na ścieżce wzrostu i ekspansji” opublikowanego przez PwC (polska edycja globalnego badania sukcesorów NextGen Survey 2024).