Jak polski biznes podchodzi do sztucznej inteligencji

Jak polski biznes podchodzi do sztucznej inteligencji? | Badanie PwC

Quarter 4, 2024
Konsumenci wiedzą, czym jest sztuczna inteligencja – wynika z najnowszego badania PwC CEO Survey. Przede wszystkim badanie pokazuje, że konsumenci wiedzą czym jest sztuczna inteligencja. „Wyniki naszego badania są jednoznaczne. Polscy konsumenci są gotowi na AI. Ponad 60% z nich słyszało o sztucznej inteligencji i większość z nich korzysta już z tej technologii w codziennym życiu” - mówi Jakub Borowiec, partner PwC Polska, lider zespołu Analytics & AI.

Badanie PwC

Badanie PwC CEO Survey pokazuje, że polski biznes i konsumenci są na AI gotowi. Jednak ta gotowość wiąże się z oczekiwaniami po obu stronach, a także z lękami o prywatność i bezpieczeństwo danych. Oczekiwania, jakie konsumenci mają względem sztucznej inteligencji są wysokie. Według badania, ponad 55% ankietowanych chętnie skorzystałoby ze wsparcia sztucznej inteligencji przy nudnych, żmudnych procedurach i zadaniach. Z kolei firmy już zaczęły inwestować w AI z nadzieją, że to się zwróci (55% organizacji zdefiniowało już swoją strategię lub intensywnie nad nią pracuje). Jednak poza nadziejami związanymi z AI pojawiają się również obawy. Firmy boją się o prywatność swoich danych, a regulacja kwestii bezpieczeństwa jest dla nich problemem. Kłopotliwy jest dla nich też niedobór specjalistów od sztucznej inteligencji. Aż 69% organizacji ma na tym stanowisku wakaty. Konsumenci również boją się o prywatność swoich danych. Nie przeszkadza im to jednak w wykorzystywaniu AI do ułatwiania sobie prywatnego i zawodowego życia, mimo że oficjalne regulaminy firm na to nie pozwalają (przyznało się do tego 80% ankietowanych).
Przeczytaj pełny raport
Badanie PwC

W raporcie znajdziecie:

  • oczekiwania klientów w zakresie sztucznej inteligencji oraz odpowiedzi na nie firm
  • obawy związane w związku z wdrożeniem AI
  • informacje, z jakich rozwiązań AI korzystają firmy
  • opisy podejścia firm i konsumentów do AI
Przeczytaj pełny raport

Zobacz inne raporty rynkowe

Employees looking at paperwork
Raporty rynkowe

Rośnie liczba upadłości polskich przedsiębiorstw. Raport Coface

W minionym roku łączna liczba niewypłacalności polskich przedsiębiorstw wyniosła 4701 i jest to rekord - wynika z raportu Coface „Niewypłacalności w Polsce w 2023 roku
Logistyka na fali optymizmu: Raport Confidence Index 2024 zdradza sekrety sukcesu
Raporty rynkowe

Logistyka na fali optymizmu: Raport Confidence Index 2024 zdradza sekrety sukcesu

Czy wiesz, że optymizm w sektorze logistyki i łańcucha dostaw w Polsce osiągnął najwyższy od pięciu lat poziom? Raport Confidence Index 2024, przygotowany przez CBRE i P3, pokazuje, że wskaźnik optymizmu wynosi 52,2.
Czy polskie firmy są gotowe na AI?
Raporty rynkowe

Czy polskie firmy są gotowe na AI?

Sztuczna inteligencja (AI) to już nie tylko modny temat, ale realne narzędzie transformacji biznesu, które pomaga organizacjom działać szybciej, precyzyjniej i efektywniej.
Sukcesja po polsku. Najciekawsze wnioski z raportu PwC

Sukcesja po polsku. Najciekawsze wnioski z raportu PwC

Sukcesorzy mają niższe poczucie zaufania w rodzinie niż obecne pokolenie właścicieli firm, czyli tzw. Current Gen – wynika z raportu „Polski Sukcesor: na ścieżce wzrostu i ekspansji” opublikowanego przez PwC (polska edycja globalnego badania sukcesorów NextGen Survey 2024).
Chcesz więcej takich informacji?

Otrzymuj powiadomienia

Dbamy o ochronę Twoich danych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Sukcesja w firmie
Blog

Biznes czy rodzina?

Sukcesja firmy to skomplikowany proces, do którego trzeba się dobrze przygotować. Oto jak podejść do sukcesji, aby firma zdrowo się rozwijała.
Czy podatki mogą być Twoim sprzymierzeńcem?
Blog

Czy podatki mogą być Twoim sprzymierzeńcem?

Podatki kojarzą się zazwyczaj negatywnie, ale czy mogą być Twoim sprzymierzeńcem i źródłem przewagi konkurencyjnej? Zapraszamy do lektury artykułu!
Wyzwania w branży tworzyw sztucznych i opakowań
Blog

Wyzwania w branży tworzyw sztucznych i opakowań

Dowiedz się przed jakimi wyzwaniami stanęły firmy z branży tworzyw sztucznych i opakować w 2022 roku!
Jak przeprowadzić firmę przez kryzys
Blog

Jak przeprowadzić firmę przez kryzys

Wcześniej pandemia koronawirusa, teraz wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję oraz Białoruś. Kryzys może pojawić się w każdej chwili i dotknąć każdą firmę.