Proces oceny zgłoszonych firm był skomplikowany i wnikliwy, trwał 6 miesięcy. Wymagał zaangażowania również ze strony uczestników, ponieważ polegał na szczegółowej analizie informacji zebranych podczas przeprowadzonych rozmów z kadrą zarządzającą oraz ankiet pracowniczych. Te elementy pozwoliły na wyróżnienie pionierów w praktycznym prowadzeniu działań w duchu work-life balance. Konkurs został zorganizowany w czasie pandemii, gdy wsparcie pracowników podczas pracy w utrudnionych warunkach ma ogromne znaczenie. Wyłonione firmy wyszły poza schematy i pokazały kompleksowe podejście do pracownika, co widać w ich spójnej strategii i działaniach. Programy wellbeingowe, choć coraz popularniejsze w ostatnich czasach, nie zawsze uwzględniają prawdziwe potrzeby pracowników – np. te związane z elastycznym czasem pracy zależnym od sytuacji rodzinnej.
Bibby Financial Services uzyskało nagrodę w kategorii firm średnich (zatrudniających od 50 do 250 pracowników). Doceniona została otwarta komunikacja w firmie, rodzinna atmosfera, a także dbałość o poczucie przynależności poprzez cotygodniowe spotkania z Prezesem czy wewnętrzny budżet partycypacyjny.
- Przedsiębiorstwo nie może być jedynie mechanizmem służącym pomnażaniu kapitału. Powinno przede wszystkim budować społeczność, ponieważ każdy z nas chce pracować z ludźmi, których lubi, na których może liczyć, którzy oglądają rzeczywistość ze wspólnej perspektywy. W Bibby mamy wspólne cele, a tworząc plany biznesowe podchodzimy proaktywnie do problemów, również tych, które pojawiają się w życiu prywatnym. Cudownie jest być dumnym z firmy, w której się pracuje – mówi Jerzy Dąbrowski, prezes Bibby Financial Services.
W pozostałych kategoriach nagrody otrzymały firmy Tradedoubler (mała firma, do 50 pracowników) oraz Johnson & Johnson (duża firma, powyżej 250 pracowników).
– Zdrowie, łączenie z powodzeniem ról prywatnych i zawodowych, zaufanie do pracodawcy, to elementy, które wynikają̨ z wyzwań́ cywilizacyjnych i są dziś szczególnie ważne dla pracowników - mówi zarząd Johnson & Johnson.
– Coraz częściej ludzie przedkładają̨ czas nad pieniądz. Efekt lockdown pokazał już, że można trochę̨ inaczej funkcjonować, zwolnić, spędzać ze sobą̨ więcej czasu, realizować swoje indywidualne potrzeby. Do tego bardzo ważnym elementem jest bezpieczeństwo (w tym oczywiście bezpieczeństwo finansowe), poczucie sensu i szczęścia - tłumaczy Łukasz Szymula, Country Manager CEE & Poland Tradedubler.