Innowacje w MŚP – z faktoringiem to możliwe!

Prosta konstrukcja, niewielki ciężar i równie małe gabaryty – to charakterystyczne cechy lodówki typu open-front „do samodzielnego montażu” o nazwie Unicooler. To odpowiedź jednego z naszych klientów na potrzeby zgłaszane przez wielu producentów napojów i żywności.

unicooler

Doskonała ekspozycja produktu i łatwy branding

Opracowaliśmy konstrukcję, która pozwala na łatwy branding, dobrze eksponuje zawartość, a jednocześnie jest wyjątkowo wygodna w transporcie, dopasowana do możliwości dystrybucji samochodami przedstawicieli handlowych wyjaśnia Grzegorz Wielopolski, właściciel firmy Art Progres, inicjator projektu Unicooler. Od wielu lat obserwowaliśmy rynek i wiemy, że brakowało rozwiązania umożliwiającego dostosowanie reklamy na lodówkach do sezonowych promocji.

Tradycyjne lodówki - wykorzystywane np. przez producentów i dystrybutorów napojów - są duże i ciężkie, a przez to trudne w transporcie. Stoją przez kilka lat w sklepie bez możliwości zmiany grafiki. Tymczasem Unicooler po rozmontowaniu zmieści się do samochodu osobowego, bo paczki mają wymiary zaledwie 50x50 cm.


To klienci zmuszają nas do innowacyjności, ale nie jest łatwo robić innowacje w małej firmie; w zasadzie musimy liczyć na siebie. Nasze prace nad projektem Unicoolera trwały 2 lata. W tym czasie finansowaliśmy się wyłącznie z zysku. Dlatego tak ważne jest utrzymanie płynności finansowej, co w naszym przypadku gwarantuje faktoring. Grzegorz Wielopolski, właściciel firmy Art Progres, inicjator projektu Unicooler

unicooler

Prosta i szybka instalacja

Unicooler nadaje się do przechowywania i napojów, i produktów żywnościowych, takich jak nabiał czy wędliny. Z transportem poradzi sobie samodzielnie przedstawiciel handlowy. Czas montażu na miejscu w punkcie handlowym to ok. 5 minut, instalacja jest prosta i całkowicie beznarzędziowa, a instrukcja montażu czytelna i intuicyjna. Dodajmy do tego wymienność paneli reklamowych na ściankach lodówki, a uzyskamy idealny nośnik komunikacji marki w przestrzeni handlowej.

W wersji „premium” lodówka ma lokalizator GPS i możliwość diagnostyki, czyli zdalnego monitoringu wysokości temperatury i poboru prądu. – Aktualnie pracujemy nad wersją wyposażoną w tzw. inteligentną półkę, która przesyła do bazy informacje o wadze wyłożonych produktów, a tym samym pozwala na precyzyjne zatowarowanie. Przy tym projekcie współpracujemy z Politechniką Rzeszowską – mówi Grzegorz Wielopolski.


unicooler

Jak się robi taką innowację?

Art Progres to nieduża firma, zatrudniająca 50 osób. Specjalizuje się w projektowaniu materiałów reklamowych typu POS. Właściciel wykorzystując swoje doświadczenia w branży chłodniczej zaprojektował rozwiązanie łączące oczekiwania marketerów i przedstawicieli handlowych. Unicooler jest opatentowany, ale to niejedyny unikalny projekt Art Progres.

To klienci zmuszają nas do innowacyjności – opowiada Grzegorz Wielopolski. – Mamy na swoim koncie już kilkanaście patentów. Ale nie jest łatwo robić innowacje w małej firmie; w zasadzie musimy liczyć na siebie, nie dostaniemy żadnego instytucjonalnego wsparcia finansowego. Nasze prace nad projektem Unicoolera trwały 2 lata. W tym czasie finansowaliśmy się wyłącznie z zysku. Dlatego tak ważne jest utrzymanie płynności finansowej, co w naszym przypadku gwarantuje faktoring.


Dzięki relacji, którą wypracowaliśmy sobie z Bibby Financial Services, możemy stale zaskakiwać klientów innowacyjnymi rozwiązaniami Barbara Serednicka Prezes Zarządu Art Progres.

Jak faktoring pomaga w innowacjach?

  • Przedsiębiorca szybciej uzyskuje płatność za faktury.
  • Mając zabezpieczoną płynność finansową przedsiębiorca może skupić się na bieżącej działalności i rozwoju firmy.
  • Środki uzyskane od faktora firma może przeznaczać na nowe produkty lub właśnie na tworzenie innowacyjnych rozwiązań.

  • Czas powstawania takiej innowacji jest długi, a na zyski z produktu trzeba czasem sporo poczekać, należy więc wcześniej zadbać o kwestie płynności finansowej.
  • Dzięki stałemu finansowaniu, firma ma środki na udział w targach, gdzie może rozreklamować produkt i nawiązać współpracę z nowymi kontrahentami.
  • Przedsiębiorca może zaoferować wydłużony termin płatności, dzięki czemu jego oferta stanie się bardziej konkurencyjna na rynku.

kontakt

Masz pytania? Zadzwoń 800 224 229

lub