Czy technologia zmieni faktoring?

- Dziś w biznesie ważna jest nie tylko sztuczna inteligencja, ale także inteligencja emocjonalna. Musimy rozumieć potrzeby naszego klienta i to dla niego ostatecznie przygotować produkt – powiedział Steve Box, International CEO Bibby Financial Services podczas VII Międzynarodowego Kongresu Faktoringu, który odbył się w Warszawie.

Rewolucja technologiczna dokonująca się na naszych oczach, wywiera wpływ na wszystkie dziedziny życia, także na biznes. Jednak całkowite zdanie się na maszyny może co prawda obniżyć koszty, ale nie zagwarantuje sukcesu w sprzedaży. Bezpośrednie interakcje z klientem wciąż są strategicznym czynnikiem przewagi konkurencyjnej, a nawet zyskują na znaczeniu w dobie cyfryzacji i technologii mobilnych. – Możemy dysponować oprogramowaniem, które rozpozna nastrój klienta podczas rozmowy telefonicznej, ale w ostatecznym rozrachunku to człowiek musi rozpoznać potrzeby i przygotować odpowiedni produkt – mówi Steve Box. – Dlatego w Bibby Financial Services naszą przewagę rynkową budujemy na relacjach i zindywidualizowanym podejściu do każdego przedsiębiorcy. Duże firmy mogą mieć z tym problem, ale my jesteśmy niezależnym faktorem, działamy w sektorze MŚP, bo sami jesteśmy jego częścią.
Podczas Kongresu Faktoringu Steve Box zwrócił uwagę na perspektywy wzrostu rynku europejskiego. Jego zdaniem siłą napędową gospodarki będą teraz startupy, a impuls przyjdzie z Europy Środkowo-Wschodniej, której gospodarka nie odczuwa tak mocno skutków Brexitu.

Dynamika rozwoju startupów sięga 50 proc. rocznie, obecnie na rynek Wielkiej Brytanii i USA eksportuje około 2400 polskich startupów, głownie technologicznych. Oznacza to konieczność dostosowania finansowania do wymagań tej grupy firm. Z obserwacji rynku wynika, że banki wciąż jeszcze nie przekonały się do finansowania startupów. Prawdopodobnie dlatego – jak wynika z badań Global Business Monitor, przeprowadzonych przez Bibby Financial Services – 36 proc. polskich MŚP wykorzystuje oszczędności jako główne źródło finansowania działalności, zaś 25 proc. reinwestuje osiągnięte zyski. – To duże wyzwanie dla firm faktoringowych – mówi Jerzy Dąbrowski, dyrektor generalny Bibby Financial Services w Polsce. – Faktoring jest jednym z narzędzi finansowania startupów, czy firm, które dopiero rozpoczynają działalność, ale posiadają już dobre kontrakty. Również tych niewielkich, dla których mamy uproszczoną ofertę mikrofaktoringu.

Data publikacji 26 września 2016


kontakt

Masz pytania? Zadzwoń 800 224 229

lub