Sztuczna inteligencja przyszłością biznesu
Sztuczna inteligencja już teraz jest powszechna, a jej wykorzystanie staje się coraz bardziej nieuniknione. Oficerowie AI, zatrudniani przez największe firmy, zajmują się wprowadzaniem, utrzymywaniem i rozwijaniem sztucznej inteligencji. Najważniejszą cechą takiej osoby jest pogłębiona wiedza o programowaniu, AI i uczeniu maszynowym, a także umiejętność kodowania i rozumienia algorytmów.
Aby wprowadzenie sztucznej inteligencji do firmy było skuteczne, oficer AI musi zadbać o przeszkolenie wszystkich pracowników. Nie każdy musi zostać programistą, a dla niektórych wystarczy podstawowa wiedza. Nowe rozwiązania technologiczne pozwolą na usprawnienie wielu procesów i odzyskanie czasu na czynności, które sprawiają radość.
Listen on Spotify Listen on Google Podcasts Listen on Apple Podcasts

Paweł Oksanowicz
Za sobą ma ponad 25 lat praktyki w mediach, obejmujących prasę, radio, telewizję i platformy internetowe. Jego obszarem specjalizacji są tematy związane z CSR, ESG oraz zrównoważonym rozwojem. Jest aktywnym organizatorem spotkań biznesowych, zarówno tradycyjnych, jak i online. Od lutego 2024 roku związany jest z TVP3 Warszawa, wcześniej pracował w Muzo.FM (Grupa Polsat). Autor 16 książek, z których co najmniej połowa oparta jest na przeprowadzonych wywiadach. Dodatkowo pełni funkcję koordynatora w Grupie Odpowiedzialny e-Commerce w e-Izbie, angażując się aktywnie w rozwój działań zrównoważonego handlu elektronicznego.

Aleksandra Przegalińska
Doktor habilitowana w dziedzinie nauk o zarządzaniu. Doktoryzowała się w zakresie filozofii sztucznej inteligencji w Instytucie Filozofii UW. Obecnie jest Prorektorem ds. Współpracy z Zagranicą oraz ESR w Akademii Leona Koźmińskiego. W przeszłości prowadziła badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie i ukończyła The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie badania skupiały się na tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, zwłaszcza w Second Life. Współpracuje z programem Labour and Worklife na Harvardzie, a jej obszary zainteresowania obejmują rozwój sztucznej inteligencji, przetwarzanie języka naturalnego, uczenie maszynowe, roboty społeczne i technologie ubieralne.
Szukasz inspiracji? Posłuchaj podcastu biznesowego BIZNES JUTRA i rozwijaj swoją firmę.
Chcesz dowiedzieć się więcej, jak rozwijać firmę i przygotować ją na wyzwania przyszłości? Posłuchaj naszego podcastu. W dwudziestominutowych odcinkach omawiamy tematy, o których powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca: zarządzanie ludźmi, przywództwo, komunikacja i nowe technologie. Zapraszamy do słuchania!