unicooler

Innowacje w MŚP – z faktoringiem to możliwe!

Updated: 19 września 2019

Innowacje w MŚP – z faktoringiem to możliwe!

unicooler

Doskonała ekspozycja produktu i łatwy branding

Opracowaliśmy konstrukcję, która pozwala na łatwy branding, dobrze eksponuje zawartość, a jednocześnie jest wyjątkowo wygodna w transporcie, dopasowana do możliwości dystrybucji samochodami przedstawicieli handlowych wyjaśnia Grzegorz Wielopolski, właściciel firmy Art Progres, inicjator projektu Unicooler. Od wielu lat obserwowaliśmy rynek i wiemy, że brakowało rozwiązania umożliwiającego dostosowanie reklamy na lodówkach do sezonowych promocji.

Tradycyjne lodówki - wykorzystywane np. przez producentów i dystrybutorów napojów - są duże i ciężkie, a przez to trudne w transporcie. Stoją przez kilka lat w sklepie bez możliwości zmiany grafiki. Tymczasem Unicooler po rozmontowaniu zmieści się do samochodu osobowego, bo paczki mają wymiary zaledwie 50x50 cm.

“To klienci zmuszają nas do innowacyjności, ale nie jest łatwo robić innowacje w małej firmie; w zasadzie musimy liczyć na siebie. Nasze prace nad projektem Unicoolera trwały 2 lata. W tym czasie finansowaliśmy się wyłącznie z zysku. Dlatego tak ważne jest utrzymanie płynności finansowej, co w naszym przypadku gwarantuje faktoring.”

Grzegorz Wielopolski, właściciel firmy Art Progres, inicjator projektu Unicooler


 

unicooler

Prosta i szybka instalacja

Unicooler nadaje się do przechowywania i napojów, i produktów żywnościowych, takich jak nabiał czy wędliny. Z transportem poradzi sobie samodzielnie przedstawiciel handlowy. Czas montażu na miejscu w punkcie handlowym to ok. 5 minut, instalacja jest prosta i całkowicie beznarzędziowa, a instrukcja montażu czytelna i intuicyjna. Dodajmy do tego wymienność paneli reklamowych na ściankach lodówki, a uzyskamy idealny nośnik komunikacji marki w przestrzeni handlowej.

W wersji „premium” lodówka ma lokalizator GPS i możliwość diagnostyki, czyli zdalnego monitoringu wysokości temperatury i poboru prądu. – Aktualnie pracujemy nad wersją wyposażoną w tzw. inteligentną półkę, która przesyła do bazy informacje o wadze wyłożonych produktów, a tym samym pozwala na precyzyjne zatowarowanie. Przy tym projekcie współpracujemy z Politechniką Rzeszowską – mówi Grzegorz Wielopolski.

unicooler

Jak się robi taką innowację?

Art Progres to nieduża firma, zatrudniająca 50 osób. Specjalizuje się w projektowaniu materiałów reklamowych typu POS. Właściciel wykorzystując swoje doświadczenia w branży chłodniczej zaprojektował rozwiązanie łączące oczekiwania marketerów i przedstawicieli handlowych. Unicooler jest opatentowany, ale to niejedyny unikalny projekt Art Progres.

To klienci zmuszają nas do innowacyjności – opowiada Grzegorz Wielopolski. – Mamy na swoim koncie już kilkanaście patentów. Ale nie jest łatwo robić innowacje w małej firmie; w zasadzie musimy liczyć na siebie, nie dostaniemy żadnego instytucjonalnego wsparcia finansowego. Nasze prace nad projektem Unicoolera trwały 2 lata. W tym czasie finansowaliśmy się wyłącznie z zysku. Dlatego tak ważne jest utrzymanie płynności finansowej, co w naszym przypadku gwarantuje faktoring.

“Dzięki relacji, którą wypracowaliśmy sobie z Bibby Financial Services, możemy stale zaskakiwać klientów innowacyjnymi rozwiązaniami”

Barbara Serednicka Prezes Zarządu Art Progres.


 

Chcesz więcej takich informacji?

Otrzymuj powiadomienia

Dbamy o ochronę Twoich danych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Sukcesja w firmie
Artykuły

Biznes czy rodzina?

Sukcesja firmy to skomplikowany proces, do którego trzeba się dobrze przygotować. Oto jak podejść do sukcesji, aby firma zdrowo się rozwijała.
Czy podatki mogą być Twoim sprzymierzeńcem?
Artykuły

Czy podatki mogą być Twoim sprzymierzeńcem?

Podatki kojarzą się zazwyczaj negatywnie, ale czy mogą być Twoim sprzymierzeńcem i źródłem przewagi konkurencyjnej? Zapraszamy do lektury artykułu!
Wyzwania w branży tworzyw sztucznych i opakowań
Artykuły

Wyzwania w branży tworzyw sztucznych i opakowań

Dowiedz się przed jakimi wyzwaniami stanęły firmy z branży tworzyw sztucznych i opakować w 2022 roku!
Jak przeprowadzić firmę przez kryzys
Blog

Jak przeprowadzić firmę przez kryzys

Wcześniej pandemia koronawirusa, teraz wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję oraz Białoruś. Kryzys może pojawić się w każdej chwili i dotknąć każdą firmę.