• Nazwa: BanFood
  • Branża: Branża spożywca, HoReCa
  • Siedziba: Kraków
„Aby być konkurencyjnym na rynku międzynarodowym, musimy zapewnić odpowiednie warunki płatnicze. Wybraliśmy Bibby Financial Services spośród 11 instytucji finansowych. Przekonał nas system saldowego rozliczenia faktur, który odciąża system administracyjny firm, co jest niesamowicie ważne dla przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa.” Bartosz Banyś, Wiceprezes Zarządu BanFood

Faktoring daje możliwości dynamicznego rozwoju

O firmie:

BanFood to rodzinna firma, która od 1991 roku działa w branży spożywczej. Dzięki zaangażowaniu i wieloletniej pracy, firma sukcesywnie rozwijała swoją pozycję na rynku i zdobywała nowych odbiorców w oparciu o klientów gastronomicznych. Od 2010 roku firma zaangażowała się w obsługę rynku HoReCa - czyli klienta o bardzo rozbudowanym menu. Wygórowane oczekiwania w zakresie obsługi sprawiły, że wysokiej klasy serwis i perfekcjonizm jest znakiem rozpoznawczym firmy. BanFood cały czas się rozwija i w 2020 r. otworzył sklep online dla klientów indywidualnych. Poszerzając tym samym liczbę swoich odbiorców.

 

Problem:

Firma BanFood stale się rozwija i inwestuje w nowe platformy sprzedaży, ale jednocześnie chce zabezpieczyć swoją płynność finansową bez konieczności skracania terminów płatności. Dodatkowo firma szukała sposobu na wzmocnienie konkurencyjności na rynku. Branża HoReCa charakteryzuje się długimi terminami płatności, dlatego BanFood zaczął szukać sposobu na szybsze otrzymanie pieniędzy za wystawione faktury. Firma musiała znaleźć proste, a jednocześnie w pełni zautomatyzowane rozwiązanie, które pozwoliłoby na szybkie wysyłanie setek faktur, które codziennie przechodzą przez system BanFood, do firmy finansowej.

 

Rozwiązanie:

Firma zdecydowała się na skorzystanie z faktoringu masowego, dzięki czemu zyskała możliwość korzystania z zautomatyzowanego systemu do przesyłania faktur. BanFood korzystając z faktoringu, szybciej dostaje pieniądze za wystawione faktury i może mieć środki finansowe na dalsze inwestycje. Nie musi też skracać terminów płatności, dzięki czemu zwiększa swoją konkurencyjność na rynku dla siebie i swoich klientów.

 

Bibby Financial Services wyszło do nas z propozycją produktu, który od razu został dynamicznie wdrożony. Zalewnie po wymianie 3 raportów udało się poukładać współprace, dzięki czemu środki na nasze konto są przelewane praktycznie bezosobowo. W tym momencie absorbuje to moją administrację w wielkości jednej osoby, która poświęca na to koło 3h w tygodniu. Tym Bibby Financia Services wygrało z innymi instytucjami finansowymi.

- mówi Bartosz Banyś, Wiceprezes Zarządu BanFood